dijous, 6 d’octubre del 2011

FELIX SABATÉ I JOAN NAVARRO COMPREN EL 100% DE GLÉNAT ESPAÑA

Els "socis" contents, tot i que inicialment la idea era comprar el 200%...

Glénat España SL, una empresa creada el 1990 i que des de 1993 fins a data d’avui ha publicat més de 2500 títols, canvia el seu accionariat.

Edicions Glénat, l'editorial francesa amb més de 40 anys d'existència, ha cedit el 100% del capital de Glénat España a Joan Navarro i Félix Sabaté, els dos màxims responsables de la filial.
La nova societat continuarà, per ara, fent servir la marca Glénat. Les dues editorials seguiran mantenint la col·laboració privilegiada dins l'àmbit internacional, i també compartint els millor títols dels seus respectius catàlegs.
Joan Navarro i Félix Sabaté, agraeixen l’ implicació, la col·laboració i l’ajuda rebuda per part d’Editions Glénat durant tots aquests anys, sense ella Glénat España no hauria arribat a ser una de les principals editores de còmics d’ Espanya.
En aquesta etapa nova que ara s'inicia, Glénat España vol continuar amb la mateixa línia editorial que tenia fins ara. Seguirà editant títols d’autors espanyols, ja n’hem publicat més de 140, com Purita Campos, Carlos Giménez, Jordi Bernet, Abulí, Calpurnio o els recents Esteban Maroto i Aleix Saló. Continuarem amb les sèries manga com Naruto, Bleach, Negima, Saint Seiya, Chi, Ranma ½, Gantz, La Espada del Inmortal i autors com Osamu Tezuka, Hiroshi Hirata, Suehiro Maruo i Motofumi Kobayashi. També seguirem editant les sèries del catàleg de Glénat França o de l'editorial americana Avatar. Tenim un programa previst per l’any 2012 de 200 novetats. Glénat España seguirà treballant amb el servei de distribució i logística de SD Distribuciones tant per Espanya com per Argentina.


Barcelona /Grenoble, 5 d’octubre de 2011

dissabte, 10 de setembre del 2011

JOAN ESCANDELL: 50 ANYS DE TEBEOS (1959-2009)

Exposició realitzada al Centre Sociocultural S'Alamera (Eivissa) del 25 de març al 17 d'abril de 2011.
Editat per Institut d'Estudis Baleàrics, Goven de les Illes Balears i la CAM.

SUPERESPORT AL MARÍTIM


diumenge, 4 de setembre del 2011

"EL GANXET" Nº 2 (1977)


Editor: Josep Mª Gort Juanpere (Reus).
Data d'inscripció en Registre: 15 d'octubre de 1976. 
Tamany: 17,5x25 cms.
Nº de pgs: 20.
Tirada: 10.000 exemplars.
(Dades del "Catálogo de Publicaciones periódicas infantiles y juveniles 1977" editat per la "Comisión de Información y Publicaciones Infantiles y Juveniles" de la "Dirección General de Régimen Jurídico de la Prensa" del "Ministerio de Cultura y Bienestar")

dimecres, 3 d’agost del 2011

GLÉNAT CEDEIX TOT EL SEU FONS DE COMICS EN CATALÀ AL MUSEU DEL COMIC DE LA MASSANA

El Museu del Còmic de La Massana, a Andorra, es per ara, l'unic existent en un pais de parla catalana. I Glénat es la editorial que, també per ara, més llibres ha publicat de còmic, en català. El matrimoni era inevitable. Estarem encantats de lliurar al Museu de La Massana un exemplar de cada de tot el publicat per Glénat en català. I de tot el que publiquem a partir d'ara.

divendres, 15 de juliol del 2011

ACABA "INU-YASHA", AMB EL NUMERO 56: LA COL.LECCIÓ MÉS LLARGA DE LLIBRES DE MANGA EDITADA EN CATALÀ.

Ho hem  aconseguit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hem publicat sencera, en català, la serie-riu, més llarga de la Rumiko Takahashi. 
El nº 1 va sortir el maig del 2005. 
Fa una mica mes de 6 anys!
I malgrat les dificultats, estem aprop dels 100.000 exemplars de venda total.
No està tant malament, no?...

LLEGEIX MANGA EN CATALÀ!

"Eina d'Escola" i Edicions Glénat hem signat un acord de col.laboració per al proper curs 2011-2012, per a tots els alumnes assistents a la campanya de teatre d'Eina d'Escola. Tots ells rebran un bonus amb el que podran aconseguir un manga de Glénat gratuit. La editorial ha preparat 150.000 manga, per aquesta campanya enfocada  a la difusió de la llengua catalana entre els joves.

divendres, 8 de juliol del 2011

HEROIS DE LA MASIA

De Josep Guardiola a Messi. Amb Xavi, Pujol, Iniesta, Valdés, Pedro i Piqué, en un tebeo tan emotiu com ben fet.

dimecres, 29 de juny del 2011

BOLA DE DRAC TORNA A TV3

Televisió de Catalunya anuncia que ha adquirit les series Bola de Drac, Bola de Drac Z, Bola de Drac GT i Bola de Drac KAI i que emtrà les quatre al canal 3XL aquesta tardor. 
TV3 va començar a emtre Bola de Drac el febrer de 1990, amb un aclaparador éxit que va fer que la serie estés en antenta onze anys.

dilluns, 13 de juny del 2011

ESPAÑISTÁN A L'AVUI I EL PUNT


Humor #indignat

Xavier Roca

 
L'endemà de penjar el seu vídeo, l'il·lustrador va ser ‘trending topic' a Twitter Superar els dos milions i mig de visites al Youtube no és una tasca fàcil d'aconseguir. Però aquestes són les que té –de moment– el jove dibuixant de Ripollet Aleix Saló, gràcies al video d'animació Españistán, de la burbuja inmobiliaria a la crisis. L'endemà de ser penjat al portal, i coincidint amb el moment àlgid de les acampades dels “indignats”, el vídeo –que sintetitza la gestació de la crisi en sis minuts i amb un càustic sentit de l'humor– va circular a la velocitat del llamp per les xarxes socials, i el seu autor va arribar a ser trending topic a Twitter.

Aleix Saló –especialitzat a ironitzar sobre l'actualitat en mitjans digitals, com Directe.cat, i més lector de les pàgines d'economia i política dels diaris que d'historietes– ha publicat el còmic Españistán: este país se va a la mierda (Glénat), del qual el vídeo es pot veure com a complement. Però el dibuixant avisa: “El vídeo no és un tràiler del llibre, és autònom. El còmic està més pensat per a un lector especialitzat; el vídeo el vaig fer expressament per a Youtube pensant en un públic global, des de la mestressa de casa fins l'empresari agressiu passant per l'adolescent d'institut”.
En qualsevol cas, Saló admet: “El vídeo està pensat per arribar al màxim de gent possible, però això ho he fet amb molts productes, i no sempre funciona; ha superat de molt el que em podia imaginar. No té res d'original, aporta unes dades que la gent més informada ja coneix. Potser la clau de l'èxit està en el fet de trobar-ho explicat de forma tan concentrada, amb humor i de forma tan contundent, prenent com a model l'escena de Bowling for Columbine que resumeix en pocs minuts la història dels Estats Units”. A partir d'aquí, “una campanya viral no la fa un, la fa la gent, és un fenomen transversal. Estic molt content: s'ha projectat a instituts i universitats, i fins i tot es va incloure en un programa argentí d'economia. He hagut d'invertir-hi diners, però després he rebut moltes ofertes de treball”.
L'il·lustrador confessa tenir “una certa intuïció del que pot funcionar o no a internet perquè és on m'he format. També estic familiaritzat amb la publicitat, és a dir, cridar l'atenció de la gent”. Però també reconeix que “tot el fenomen de les acampades ha anat bé al vídeo. Ha coincidit la indignació d' un grup de gent jove amb l'aparició d'un altre jove, que sóc jo, que ha tractat aquest mateix estat d'ànim”. Saló nega ser una mena de guru dels “indignats”: “Tampoc és que conegui gaire aquest moviment; hi simpatitzo en bona mesura, però ni hi he participat ni conec tot el seu programa. Jo m'intento guanyar la vida, no vull trencar amb el sistema”.
Tot això ha representat una gran campanya de promoció d'Españistán (el llibre), que ja prepara la seva segona edició. “Estava convençut que tard o d'hora la crisi arribaria a la cultura popular, i com a autor tenia la necessitat de tocar el tema”, raona l'humorista gràfic. Un tema feixuc amb què va voler “evitar ser pretensiós, tramant una història hiperbòlica i absurda, que agafa el fil argumental d'El Senyor dels Anells per fer-ne una lectura molt gamberra”. També s'està preparant una reedició del primer llibre de Saló, Fills dels 80: la generació bombolla, també de Glénat. Malgrat tot, la crisi també fa riure.